Oto 29 najdziwniejszych spraw sądowych wszech czasów

Wyobraź sobie, że reklama jest tak dobra, że decydujesz się kształtować swoją rzeczywistość wokół niej, tylko po to, by dowiedzieć się, że rzeczywistość jest w rzeczywistości zupełnie inna. Oto historia Richarda Overtona, człowieka, który nieco za bardzo uwierzył w uwodzicielski urok reklamy Budweisera. Budweiser, podobnie jak wiele innych firm, od dawna wykorzystywał urok atrakcyjnych i zalotnych kobiet w swoich kampaniach reklamowych, zarabiając na ponadczasowym powiedzeniu, że seks sprzedaje. Prawdopodobnie jednak nie przewidzieli, jak bardzo ich portret wyidealizowanego, napędzanego piwem życia wpłynie na niektóre osoby.

W 1991 roku Overton znalazł się na końcu tego rozczarowania. Spożywał duże ilości Budweisera, mając nadzieję na odtworzenie scen z ich reklam i przyciągnięcie pięknych kobiet, tak jak robili to mężczyźni w reklamach. Niestety dla Overtona, życie okazało się dalekie od raju, jaki sobie wyobrażał. Nie zwracał na siebie uwagi pięknych kobiet, a jego fantazje o tym, by się za nim oglądały, pozostały niespełnione.

Głęboko rozczarowany i emocjonalnie zrozpaczony Overton zdecydował się pozwać Anheuser-Busch, firmę stojącą za Budweiserem, o wysoką sumę 10 000 dolarów. Twierdził, że wprowadzające w błąd reklamy firmy doprowadziły do zaburzeń emocjonalnych, obrażeń psychicznych i strat finansowych. Jak można się było spodziewać, dość wyjątkowa sprawa Overtona nie utrzymała się w sądzie i ostatecznie została oddalona. Służyła ona jako otrzeźwiające przypomnienie, że świat fantazji przedstawiany w reklamach rzadko odpowiada rzeczywistości.